Победителите на ФАРА

Кои рекламни кампании и агенции бяха отличени и за кои бихме гласували ние

18 September 2014

Noble Graphics - Закачалки

Петнадесетият рекламен фестивал, по-известен като ФАРА, организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), отново развълнува медиите и рекламния бранш. Въпреки че този път кандидатите за награди бяха по-малко в сравнение с предишни издания, творческите решения, използвани в кампаниите, бяха приятна изненада. За втора поредна година агенция Next DC взе приза Медийна агенция на годината, най-вече заради креативните решения в кампаниите на Heineken, като журито отдаде почит и на клиента им Загорка АД, заради доверието и решителността да надхвърли границите на стереотипите.

Именно Загорка АД победи в категория Рекламодател на годината, като се надяваме това да послужи за пример и да мотивира клиентите да се осланят повече на творческите си екипи. Noble Graphics са Творческа агенция номер 1, като за това отличие се борят всички участници с най-голямо настървение. Реализирали множество кампании в телевизия, преса, външна реклама, онлайн (сред които за продукти и услуги на Банка ДСК, FOX Channel, BMW Group, Бони Холдинг, Carlsberg България, Omnitom, фондация „Герои на времето” и др.), основното им предимство като че ли дойде от социално-политическата кампания на Икономедиа – “Дневник на българската действителност“ (автореклама на Dnevnik.bg), която освен с графичната и идейна сила на рекламата повлия и на предизборните емоции на аудиторията. Благородно завидяхме на колегите издатели за лукса да разполагат с бюджети за собствени рекламни кампании.

В програмата беше включена дискусия за развитието на дигиталната реклама и пазар у нас. Тема, за която постоянно се говори и определено има още много да бъде направено. Най-важната задача като че ли е да се „ограмотим” в сферите на дигиталните възможности, да напреднем с много бързо темпо, защото времето и технологиите вървят с доста крачки пред нас (издатели, агенции и клиенти).

Фолкер Враге беше лекторът, пред когото всички в залата замълчаха, за да чуят и видят първо – как се презентира, и второ – да разберат, че в комуникацията с хората най-важни са хората, разбирането на чуждата гледна точка, отношението към нещата. Това, че проблемите могат да бъдат просто предизвикателства, а не препъни-камък.

За съжаление и тази година в сянката на Големите останаха и много от по-малките клиенти, агенции и кампании, сред които наши фаворити са: кампанията на Sprite “Hello Graffiti” на агенция FOUR PLUS, кампанията на София Филм Фест „Билет за кино”, която публиката аплодира при всяко споменаване, на агенция ДДБ София, както и градските събития на Absolut, на които ние с удоволствие партнираме и с още по-голямо удоволствие посещаваме, отново на ДДБ София. Както и кампанията на агенция Publicis за клиент Рено Нисан България (Dacia) с веселото име „Баба Ханке”, агенция All Channels Communication за кампанията за Хенди „Ороци по български” (грешката е умишлена) с Китодар Тодоров, новогодишната картичка на Audi (агенция NRG Creative Boutique). В категория Дизайн и текст имаме пълни съвпадения с журито – Studio Enthusiasm отново заслужиха наградите си за клиенти ДФ Земеделие, Лавена АД, TEDxBG, Винарна Орбелия.
Пълната информация за наградените във всички категории можете да видите тук.

Надпреватата за ФАРА 2015 се случва всеки ден около нас, така че сме в очакване на следващия фестивал и новите участници в него.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР