Ако сте кралица, не се обличайте като елф

Съветва Маргарита Асадурова, която чрез анализ на цветовете и личния стил определя архетипния ви профил

Мария Димитрова 01 November 2015

Маргарита Асадурова е основател на първото студио в България за индивидуални анализи на цветовете и личния стил My Beautiful I. Тя ще бъде един от лекторите на фестивала „Свободата да бъдеш“ на 24 октомври в Софарма Бизнес Тауърс в София.

Маргарита, какво представлява индивидуалният анализ на цветовете?

Изборът на цветове винаги е личен избор. Въпросът е, че те имат много разновидности, нюанси. Даден нюанс може да работи за теб така, че да удвои силата на твоето излъчване, да разкрие красотата ти, в същото време друг нюанс на същия цвят може буквално да те прави да изглеждаш болен. При някои хора тези неща са очевидни. Но понякога са изключително фини като настройка. Ние не казваме „ще носиш зелено, червено“ или каквото и да било. По-скоро какъв тип зелено, какъв тип червено… Във филма „Хубава жена“ са избирали в продължение на седмици червения цвят на роклята, с която героинята на Джулия Робъртс се появява на официалната вечеря. Кратката версия на отговора на въпроса ти е: специфична методика, която извежда индивидуалната формула за красота на всеки човек чрез анализ на цветовете и архетипните стилове.

Ако една жена избере да се облече цялата в черно, за да не изглежда „дебела“ (за каквато се мисли), хората виждат жена, която се е облякла цялата в черно, за да не изглежда дебела, не виждат по-слаба жена
Какво по-точно е архетипен стил?

Това е система от 6 основни стила, базирана на теорията на Карл Юнг за архетипите. Хората имат различни типове физиономии и физика. Комбинаците са обединени в 6 основни архетипа, само че ние ги разглеждаме в малко по-популярен план – като приказни герои. Зад всеки един от 6-те архетипни стила стои по един персонаж. Магьосница, кралица, героиня, елф, принцеса или нимфа. Има психологически пластове в този процес и може да се навлезе много надълбоко в душата на човека, докъдето, разбира се, той е готов да потърси корена на красотата си. Идеята е да се изведе тази архетипна формула, която показва човека в неговата автентична индивидуалност и в същото време разкрива в максимална степен красотата му.

Какво означава за вас красотата през очите на душата?

Красотата далеч не се улавя само през зрителния канал. Тя е много дълбоко и комплексно преживяване и като цяло е обещание за щастие, както казва Стендал. Свикнали сме да мислим, че щастието е естествен стремеж на душата. Древните гърци са го наричали eudaimonia. Всъщност е стремеж на човек да разкрие своите дарби, таланти и в това се включва и красотата – да покажеш себе си по най-добрия начин. Но не да се изфукаш, а да живееш себе си през т. нар. „златна статуетка“, която е твоята същност. Красотата е даденост, право на всеки човек, и това, което искам, е да може да се споделя, защото споделянето и обменът на красота е едно от най-зареждащите и смислени неща в живота.

Може ли да прикрием недостатъците или да изтъкнем някоя наша страна от характера чрез облеклото?

Бързам да се хвана за думата „недостатъци“. За недостатъци говорим, когато се опитваме да вкараме красотата в някакъв стандарт – тогава всичко, което не влиза в стандарта, е недостатък. Това е абсолютно сбъркан подход, който, освен всичко останало, не е много ефективен. Той кара хората да изглеждат еднакви. По-скоро по време на тези анализи откриваме силните физически и психологически страни на всеки и ги извеждаме на преден план. Т.нар. недостатъци от само себе си минават на заден план. Тук става дума за промяна на фокуса и вниманието, което отделяме на себе си, и начина, по който се представяме. Ще го обясня по много директен начин. Ако една жена избере да се облече цялата в черно, за да не изглежда „дебела“ (за каквато се мисли), хората виждат жена, която се е облякла цялата в черно, за да не изглежда дебела, не виждат по-слаба жена. Ако се фокусираш точно върху този недостатък, той не се скрива – напротив, вниманието се насочва към него.

Чувала съм, че подсъзнателно ни привличат цветове и дрехи, които ни отиват.

Подсъзнателно, дълбоко в себе си човек знае кои цветове са за него. Но, за съжаление, много от нашите инстинкти започват да закърняват още от ранна възраст. Поради възпитание, социални норми, които се налагат, културни причини… И това всъщност ни кара да забравим естествените си стремежи, да ги потиснем или по някаква причина да се отклоним от тях. Повечето хора, които нямат връзка с цветовете, избират какво да облекат на принципа това е добре да се носи, черното не се цапа, като отиваш на работа, трябва да си с бяла риза…

Какво мислите за хората, които сляпо се водят по модните течения?

Може би точно те имат нужда от насока и съвет за собствения си стил. Ще цитирам един от кралете на модата, Кристиян Диор: „Елегантната жена никога не следва сляпо модата“. Днес и модата вече не е такава жестока кучка както през XX век – да доминира в социален план и да решава какво да носят хората. Всички архетипни стилове излизат едновременно, както и всички нюанси на цветовете. В момента няма ограничение за дължини, материи, кройки, аксесоари, въпросът е да знаеш кое е твоето. Тъй че остава хората да се ориентират за собствената си индивидуалност, за своята посока…Това е, което целят цветовите анализи.

1 КОМЕНТАР
1
Мина
02 November 2015, 20:41

Проверете си статията за правописни и пунктуационни грешки.

ТВОЯТ КОМЕНТАР