За красота без жестокост

Body Shop с глобалнаа кампания срещу тестване на козметика върху животни

eva.bg 07 July 2018

Нейно Превъзходителство Ема Хопкинс, посланикна Великобритания у нас, и звездите на българския шоубизнес се обединиха, за да се сложи край на една световна несправедливост - страданието на невинни животни. Заедно те подкрепиха глобалната петиция срещу тестването на козметика върху четириноги по време на откриването на първия магазин на The Body Shop в столичния TheMall.

Актьорите Димитър Рачков, Силвия Лулчева, Елен Колева, Силвия Петкова, Даяна Ханджиева застанаха зад благородната инициатива на британския козметичен бранд и организацията Cruelty Free International. Към тях се присъедини певицата Хилда Казасян, а също популярни лица от малкия екран като Добрина Чешмеджиева и Константина Живова.

The Body Shop е първата международна козметична марка, която цели да сложи край на жестоките експерименти с четириноги. „Вярваме, че бизнесът може да работи в името на доброто, да пази околната среда, да създава етична култура и дори да променя законите”, заяви Джени Уайтхорн, маркетинг директор за Европа и Африка на The Body Shop.

Ето какво сподели пред EVA Джеси Браун, която отговаря за социалните кампании на The Body Shop и за глобалната кампания срещу тестване на козметика върху животни Forever Against Animal Testing.

Какви са активните ви кампании в момента и какви са целите ви?

През юни миналата година заедно с Cruelty Free International стартирахме кампанията Forever Against Animal Testing. Поставихме си цел – да съберем осем милиона подписа под петиция ни и да накараме Организацията на обединените нации да създадат международна конвенция, чрез която да се забрани тестването върху животни в козметичния бранш.

The Body Shop and Cruelty Free International са първите организации, които започнаха кампании в тази насока още през 1989. Оттогава сме спомогнали за налагане на забрана в ЕС и сме повлияли на други да наложат такава – Нова Зеландия, Индия и Тайван. И въпреки това тестването на козметични продукти и съставки върху животни е легално в 80% от страните по света. Правят го, въпреки че ще им излиза по-евтино, ще е по-бързо и по-ефикасно, ако не прибягват до тези жестоки методи.

Дайте ни пример за други свои успешни кампании?

От 2009 до 2012 имахме кампания срещу трафика на деца и младежи за сексуална експлоатация. Партнирахме си с ECPAT International и това е най-голямата ни и мащабна кампания досега. Успяхме да накараме над 7 милиона клиенти на компанията по цял свят да подпишат петиции, изискващи правителствата им да предприемат мерки. В резултат бяха променени законите в 24 държави. Освен това събрахме £2.5 million за ECPAT. Но не бихме могли да постигнем нищо от това, без страстта и отдадеността на хората от екипа ни. Нищо не е по-вдъхновяващо от това да виждаш как екипите ни от магазините по цял свят застават зад кампаниите.

Кога се почувствахте най-разочарована и обезкуражена в работата си?

Трудно е да не се разочароваш или обезкуражиш, но трябва непрекъснато да си повтаряш и припомняш, че повечето промени изискват време, постоянство и решителност. Когато стартирахме кампанията за спиране на тестването върху животни, всички смятаха, че сме луди. Застанахме срещу цялата бюти индустрия. Но пет години след европейската забрана светът видя и се убеди, че красотата без жестокост е по-добра за всички.

Говорейки за жестокост, какво всъщност представлява тестването върху животни?

Това е една жестока практика, която изобщо не е необходима. Най-често се използват мишки, плъхове, зайци, морски свинчета, хамстери. Козметичните съставки се капят в очите им или минават през кожата им, понякога се инжектират или ги хранят насила с тях. Понякога може да се стигне до възпаление на органите, дразнене на лигавиците, проблеми с дишането, да им опада козината, припадъци, смърт. Почти винаги животните биват убивани след края на изпитанията, които могат да продължат дни, седмици, години. Средно 500 000 животни се използват годишно за тестване. А крайните резултати са само с 40-60 процента ефективност. Време е тази ненужна жестокост да спре.

Повечето кампании имат една основна политика – всичко в името на парите. Какво ви накара да се разграничите от това правило и да използвате името си като световен бранд, за да промените несправедливости в света?

Компанията The Body Shop е създадена с идеята, че бизнесът трябва да е сила, която да се използва за правенето на добро. Тази етика ни помага да вземаме правилните решения. Винаги сме разчитали на магазините, служителите, клиентите си, за да се обединим, да предприемем действия, да внесем промени там, където е нужно.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР