Сбогом на паласките

...с няколко изпитани метода

Ваня Шекерова 27 юни 2014

Снимка: Марин Каравелов

По правило, като отслабвам, започвам от бюста. Да, винаги, когато съм сваляла някое и друго излишно кило, това се е отразявало най-напред на номера на сутиена. За сметка на това обаче никога, ама никога не съм регистрирала забележима промяна в зоната на талията – нали знаете, има едни възглавнички, които особено зле преливат, като обуете панталон с ниска талия, паласки им казват.

Тази година обаче, без да съм се прицелила там, постигнах нещо, което не бях очаквала – ефекта уау, как успя! Затова реших да споделя този челен опит. Накратко казано, той е комбинация от хранителен режим, движение и масажи, нищо сензационно.

Летяща йога

От няколко месеца, спирайки да танцувам в студиото Maiko на Милена Илиева, тръгнах на летяща йога. Намирам, че е най-подходящият за мен начин да се движа, разтягайки стави и мускули и особено гърба си. Два пъти седмично вися като прилеп в йога студиото и все не мога да се реша да си поръчам люлка за вкъщи. Все си представям, че освен да релаксирам като бебе в нея, ще правя още по-силово натоварващите бедрата, седалището, корема и талията упражнения, които в курса са само загатнати.

Повдигане на долния крак от страничен лег към горния, който е закачен за люлката, или странично усукване на таза с подмишници, заклещени в люлката, чието съпротивление трябва да преодоляваш. Сигурно точно от тях – макар и в малки серии – съм изгладила контура на тялото си.

Зърнена диета

Тази пролет за първи път направих пречистващия житен режим на Петър Дънов. Иначе в сезонните диети съм ветеран – пробвала съм и зелевата супа неколкократно, и варианта плодове, чай и вода, и седмичните изхранвания всеки ден само с едно нещо – нали знаете, я твърдо сварени яйца, я кисело мляко... И през цялото време все гладна. Вярно отслабвах, но с мъка. Да не говорим, че една година опънах и мъжа ми на зелева супа, а той после си призна, че ядял кюфтета тайно навън.

Сега 10 дни ядох само лимец, ябълки, орехи и мед и честно казано, за първи път ми беше изключително приятно, не чувствах никакъв глад, а на всичкото отгоре започнах да спя спокойно и дълго. Преди това страдах не точно от безсъние, а от едно ранно буквално рухване в леглото и после – някъде от два през нощта, бодърстване до зори.

На шестия ден кантарът показа, че съм се разделила с три килограма. Повече не мръдна надолу до края, но хубавото е, че дори и след захранването с една твърде блудкава картофена супа, кой знае защо наричана ангелска, и връщането ми към предишния начин на хранене продължавам да съм без тези три килограма. Панталоните ми продължават да са охлабени точно там, където трябва.

LPG масажи

За това най-вероятно помогна и цикълът от масажи с апарата LPG. Бях разколебана дали да не пробвам с кавитация, но като прочетох колко противопоказания има този метод, се спрях на изпитаното LPG.

„Засмукването“ на кожната гънка и дълбокото й раздвижване с помощта на два валяка кара тялото ми не само да се почувства леко, но и действително да олекне. Правя по един цикъл всяка пролет. Особеното при масажите тази година беше, че почти всички в областта на седалището бяха направени при напрежение на мускула, а не в отпуснато състояние.

Техниката е следната – лежейки по корем на масажното легло, напъхваш ходилата си под широка ластична лента в долната му част и вдигаш краката един по един – изправени или сгънати в коляното, както ти нареди масажистката. През това време тя работи с подходящата глава на апарата върху натрупаните мастни въглавнички.

Масажът с LPG e с дълбок ефект на клетъчно ниво – разгражда мастните натрупвания и ги превръща във вода, която организмът изхвърля. Научих обаче, че е по-ефикасен, когато процедурите съвпадат по време с хранителния детоксикиращ режим – в случая житния режим, и целенасочените натоварвания на мускулите в проблемните зони.

„Лошите навици, подобно на лошите спомени, упорстват с присъствието си въпреки желанието ни да се отървем от тях“ – пише световноизвестният лекар, дипломиран ендокринолог, автор на квантовата теория в медицината и специалист по древната наука за здравето аюрведа Дийпак Чопра. Тази книга е за това как да се отървем от лошите навици в храненето и от погрешните мисловни схеми без изтощително гладуване и самообвинения.

Как да превъзпитаме емоциите си по отношение на храната, как да променим себе си и тялото си, да го излекуваме, да поддържаме баланс и здравословни навици. Книгата изобилства с примери от практиката на Чопра, с интелигентни схеми на всекидневно меню, с техники за промяна на съзнанието, което според прочутия лекар променя и тялото ни. За скептиците, които смятат, че книгите не променят нищо, нека да припомним успеха на „Не пуша вече“ – книга, отказала милиони хора от този навик. Е, „За какво сте гладни“ е също толкова силно мотивираща, интересна, обясняваща нещата от неочаквана гледна точка. Все от някъде трябва да се започне. И гладът не е най-доброто начало.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР