It's Showtime!

Няма шега: дългоочакваната дизайнерска колаборация MOSCHINO [tv] H&M е вече тук и обещава да ви заслепи с изобилие от поп блясък от 90-те, култови анимирани герои и високи дози хумор и ирония – или всички отличителни черти на създателя й Джеръми Скот, който даде ексклузивно интервю за EVA

Кристина Симидчийска 05 November 2018

Още преди пет години, с новината за назначаването на американския дизайнер Джеръми Скот за творчески директор на Moschino, модната публика и критика показа изненадващо единодушие: брилянтен избор за бъдещето на италианския бранд. И Джеръми не ги разочарова, доказвайки че може да бъде достоен заместник на гениалния Франко Москино и магнетичната Розела Джардини. Дори нещо повече. Със забележително чувство за хумор и закачлива ирония, любов към блясъка на 90-те и дръзкия микс на уличните стилове, Джеръми превърна Moschino в истинско вдъхновение за новата вълна модни фенове, успявайки с лекота да задържи вниманието им дори в дигиталната реалност, в която живеят. „Ключовият елемент при Moschino е забавлението – заяви той веднага след назначението си. – Това е една от малкото модни къщи с чувство за хумор и няма как да не се почуствам като у дома си.“

Е, крайно време беше вратите на неговия личен Дисниленд да се отворят със замах за широката публика. Поканата на шведския бранд H&M към творческия директор на Moschino дойде в най-подходящия момент – точно когато имахме нужда да оставим сериозните теми и носталгията настрана, и да позволим на детето в нас да се позабавлява без досадата на ежедневните ограничения. „Харесвам ми да виждам как след всяко модно шоу Moschino стига до хората на едно по-дълбоко ниво, независимо дали те имат възможност да си купят дрехите на марката или не. Виждам го в социалните мрежи, виждам го и по улиците. Исках да им се отблагодаря за цялата тази любов с колаборацията с H&M. Така магията на Moschino ще бъде достъпна за повече хора и те ще имат шанс да носят дрехите, които обичат, без да забавят месечния си наем, например. Това е нещо изключително важно, което чувствам, че съм пропускал досега, споделя самият Джеръми Скот.

Бандата на Джеръми: Ярката и забавна дързост на колекцията изисква и своите достойни лица: Aquaria - финалиста в риалити шоуто RuPaul’s Drag Race (сезон 10), музикалният дует Амая – близначките от Япония Ая и Ами, Сакура Брейди – асистентът на Джеръми Скот за MOSCHINO и Пабло Олея – най-добрият приятел на Джеръми и оглавяващият глобалния отдел по PR и комуникации на италианския бранд. И, разбира се, самият мистър Скот, който неведнъж открито се е забавлявал в кампаниите на колекциите, които създава.

В работата му над колекцията MOSCHINO [tv] H&M обаче пропуски няма: тук са кожените якета и аксеоари обсипани със златни синджири, в които ще разпознаете костюмите на попзвездите от 90-те, наред с бюстиетата и миниполите от избелен деним, грубите ботуши над коляното, леопардовите щампи и гигантските лога на бранда. Пухените парки и суетшъртите блестят с миниатюрни пайети, а в принтовете се редуват надписи, компакт дискове и дори... презервативи. Любимите герои от Looney Tunes - Мики, Мини, Доналд и Гуфи също са тук, в идеален синхрон с обемните пухенки в ярки цветове. Без да пропускаме гамата аксесоари, която със сигурност ще подобри настроението ви дори и за една блестяща вечер.

А специално за заснемането на каталога към колекцията, Джеръми събира част от близките си хора и приятели, които с явно удоволствие се оставят в ръцете на стилиста Карлин Серф де Дадзили и фотографа Маркъс Мам – дългогодишни партньори в работните проекти на дизайнера, а също и в съпътстващите ги смях и забавления. Защото – нека бъдем честни – кой би могъл по-искрено да разбере и изрази енергията, хумора, любовта към поп-блясъка и уличния стил заложени в сърцето на колекцията, от любимите приятели на нейния създател! „Харесва ми как Джеръми с лекота успява да улови духа на MOSCHINO [tv] H&M в каталога с моделите. Това е шумна и забележителна колекция за всеки, който иска да сподели забавлението, независимо кой е и откъде е,” коментира Ан-Софи Йохансон, творчески консултант на H&M. И това не е всичко: за да може феновете на колаборацията да споделят личното си въодушевление от нея, H&M анонсира MOSCHINO [tv] H&M giphy стикери в социалните канали Instagram и Snapchat I-message. Така потребителите могат да добавят към снимките и видеата си характерните златни лога и емблеми, както и giphy стикер на самия Джеръми – безспорно най-добрият вестоносец на посланието и настроението на колекцията.

Четири лапи и едно Moschino
За първи път в дизайнерската колаборация на H&M са включени и модели за домашни любимци. Самият Джеръми споделя, че макар да няма такъв у дома, сериозно обмисля идеята да си вземе малък териер и дори вече е измислил име на бъдещия си приятел – Matinee. А за фаворит сред моделите за пухкави любимци дизайнерът посочва обемната жилетчица с верижки: „Приготвили сме дори нашийник със златен надпис Moschino – истинска класика!”

SAVE THE DATE!

Колекцията с дамски и мъжки модели MOSCHINO [tv] H&M ще бъде налична в избрани магазини по света, както и онлайн на hm.com от 8-ми ноември. A в България ще я откриете единствено в магазина на H&M на бул. Витоша 6, София.

ДЖЕРЪМИ СКОТ В ЕКСКЛУЗИВНО ИНТЕРВЮ ЗА EVA веднага след световната премиера на колекцията през октомври в Ню Йорк!

Кое беше най-голямото предизвикателство за вас, когато започнахте тази колаборация с H&M?

Истината е, че MOSCHINO [tv] H&M беше най-невероятното изживяване. Обожавам факта, че всичко това дава възможност на повече мои почитатели да носят дрехите ми. Хубавото на тази колаборация е, че се взима моят почерк, моят глас и се превежда на достъпността на H&M, достигайки до толкова много хора по света, без да се прави компромис с дизайна. Това е наистина прекрасна и рядка възможност, затова съм много щастлив да я имам.

От Disney до MTV – как биват избрани темите на колекциите за Moschino? Има ли дълбок смисъл в тях или искате просто да ги виждаме като раздвижени и забавни?

Това, което обичам в модата, е как може да комуникира отвъд езиковите граници. В работата си мога да използвам икони на поп културата и хората веднага разбират какво имам предвид. По този начин стигам едновременно до хора от Тайван или Тимбукту, но всички те знаят точно какво искам да им кажа с дрехите си. Обожавам да си играя с популярните образи, да ги променям, деконструирам, а после да ги предлагам на света. Искам хората да се забавляват, когато носят MOSCHINO [tv] H&M, да им подаря позитивност и оптимизъм. Винаги съм вярвал, че е важно да се забавляваш.

Колекцията с H&M беше обявена първо в Instagram. Бяха ли дигиталната ера и социалните мрежи вдъхновение за дизайните?

Странно е, но имам усещането, че винаги съм правил дрехите си за Instagram, дори преди интернет да съществува. Работата ми винаги е била цветна и смела, улавяща енергията на поп културата, а тъкмо това търси малкото Instagram екранче, което е по-малко от дланта на ръката ми. Стилът ми на работа винаги е бил такъв, а социалните мрежи просто му паснаха перфектно.

Правили сте много различни колаборации преди. Коя беше най-вълнуващата част от работата ви с екипа на H&M?

Прекарах си страхотно с хората от екипа на H&M. Те бяха ентусиазирани и отворени за идеите ми и много ме подкрепяха. Малко преди шоуто в Ню Йорк пуснах пост в Instagram, в който им благодаря. Всички трябва да знаят колко заслуги имат хората зад кулисите, колко усилено работиха те за тази колаборация. Страхотна е мисълта, че животът на толкова много фенове ще бъде докоснат, благодарение на H&M.

Кои са вашите лични фаворити от колекцията?

На този въпрос е невъзможно да се отговори! Не е лесен, а абсолютно всички ми го задават! Всички дизайни са като мои деца и бях толкова горд да ги видя как оживяват на подиума в Ню Йорк. Видяхте ли тоалета на Джиджи, с който открихме шоуто? Облякохме я в златното палто от пайети от мъжката колекция, сложено върху черен суичър с бродирани златни вериги, които съчетахме с черни ватирани ботуши над коляното и маска за очи в косата. Визията й беше просто безпощадна! 

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР