Светофарите светят безумно

29 June 2016

Тихо и кротко на доста кръстовища в София монтираха автомати с бутони, които трябва да натиснеш, ако искаш светофарът, на който чакаш, да те пусне да преминеш. Не знам как се наричат тези автомати, обаче ми се струва престъпно нехайство тяхното монтиране на оживени кръстовища, където непрекъснато има голям човекопоток. Разбирам нуждата от тях, когато става въпрос за някои не чак толкова оживени участъци в индустриални зони, крайни квартали или други подобни места. Но да поставиш тези автомати на кръстовището на „Черни връх“ и „Вапцаров“, на „Опълченска“ и „Пиротска“, или дори на „Христо Ботев“ и „Цар Симеон“ е гигантска, глупава недомислица.

Винаги трябва да си нащрек натиснал ли си безумния бутон или не си, защото ако не си го натиснал можеш да си чакаш колкото си искаш – светофарът няма да светне зелено. А пък ако го натиснеш по-късно ще трябва да изчакаш първо да мине „зеления“ цикъл на колите и чак тогава евентуално...

Така или иначе повечето хора решават да пресекат на червено и ми е чудно дали някой забелязва какъв хаос настъпва. Не искам да бъда лош пророк и се надявам да не се окажа такъв, но кръстовищата, където пресичането на пешеходците е регулирано по този начин, са опасни.

Чудя се обаче кому беше нужно (или изгодно) монтирането на тези съоръжения? По какъв начин те облекчават трафика? По абсолютно никакъв. Повтарям - те са опасни.

Ако някой, уважаеми жители на столицата, намира, че от тези автомати има някаква полза, ще ми бъде интересно да изложи доводите си. 

ВИЖ КОМЕНТАРИ
1
Читател
30 June 2016, 16:23

Вчера видях някакви странни светофари на Орлов мост - от "Цар Иван Асен II" в посока към Ректората. За пешеходците светеше непрекъснато червено, въпреки че нямаше движение на автомобили. Имаше и някакви чудни зелени светлини, сякаш за влак ли, трамвай ли, за първи път ги виждам. Очевидно отново е направена някаква далавера на "наши хора", а пък плебсът нека се мъчи. И, да, подобни недомислици създават опасни предпоставки за инциденти. Вместо градът да бъде подчинен на пешеходците и велосипедистите, както е в държавите, които ни дават за пример, най-важните стават водачите на автомобили. По същия начин вместо да има привличане на пътници към обществения транспорт, както правят умните градове, тук се получи отлив и още по-голям трафик. Абсурдистан на квадрат!

ТВОЯТ КОМЕНТАР