Как да запазим топлината вътре в нас

Или 13 начини да се справим със стреса на кожата през зимата

Рени Аврамова 06 февруари 2018

Зимните месеци са тежки за оцеляване, особено за кожата ни. Ще се опитаме да ви помогнем с 13 съвета, които са насочени към идеята да изградите и запазите топлината в тялото си. Сигурно се чудите защо? Защото истинското здраве започва отвътре. Очевидно е, че ако се чувствате топло и уютно, метаболизмът ви ще работи нормално, ще ви защитава от заобикалящия ви стрес и ще се чувствате заредени с енергия – физическа, умствена и емоционална.

Избягвайте полиненаситените мазнини. Те са вид, който е с доказано нежелано въздействие върху организма. Влияят негативно върху щитовидната жлеза, орган отговорен за регулирането на метаболизма и за създаването на топлина в тялото ни. Ако е възможно избягвайте всякакви течни масла, с изключение на зехтин и кокосово масло. Тоест, изключете от храната си растителните масла като царевично, слънчогледово, соево и дори рибено. Съветът ни е да приготвяте храната си на пара или да използвате зехтин или чисто масло.

Кафето е любима напитка, без която много хора не могат сутрин да се събудят. Не бихме ви лишили от него, но редуцирайте приема му до подходящото време на деня, тъй като целта му е да събуди и засили метаболизма. Ако имате проблем със съня, не го приемайте в късните часове на деня.

Удоволствието от масажа. Масажът е процедура, която със сигурност ще ви накара да се почувствате страхотно, но запитайте се защо са се получили тези сковани и напрегнати възли по тялото ви. Често те са причинени от натрупан стрес, който оказва влияние и върху други органи. Обикновено терапевтите, докосвайки тялото, безпогрешно разбират естеството на проблемите ни. Ако стягането и напрежението ни е в долната част на гърба, то стресът е свързан обикновено с безопасност и сигурност. Стресът причинен от проблеми с взаимоотношения и комуникации се отразява и проявява върху врата и гърдите. Съществуват още и различни корелации, но целта ни е да разпитаме терапевта за тези връзки и с негова помощ да се опитаме не само да облекчим състоянието, но и да предотвратим появата му. Общата цел е да намалите стреса и да се почувствате по-добре.

Време е за топъл бульон. Освен, че е топъл, местният или зеленчуков бульон е гъст и хранителен, богат на аминокиселини, колагенов протеин ако е приготвен с кокали и месо и е лесно усвоим от организма. Той ще ви затопли и подхрани повече от всяка друга храна.

Посещавайте инфрачервени сауни. Те изграждат топлина в тялото, но е важно да се отбележи, че тъй като използват по-ниска температура на затопляне от традиционните сауни и парни бани, те успяват да проникнат до по-дълбоки слоеве на кожата. Тоест, може да стоите по-дълго време, да се наслаждавате на топлината и докато сте под лампите, които нагряват тялото със светлина в червения спектър, получаване т.нар. термогенно въздействие (зареждате с топлина тялото). Другият плюс от инфрачервените сауни е, че се наблюдава намаляване на стреса и уравновесяване на хормоните.

Сладолед през зимата? Защо не. Повечето от нас го избягват, но истината е, че той стимулира метаболизма и помага за изграждането на топлина в тялото. Съдържа и високо количество витамин А, едно от най-важните хранителни вещества за здравето на кожата и черния дроб. Но, имайте предвид, че има различни сладоледи. Избирайте сладолед на базата на мляко или сметана, съдържащ натурални продукти и с минимум подсладители, консерванти и оцветители.

Не ограничавайте храната. Когато се храните по-малко, метаболизмът ви се забавя и тялото ви се охлажда. В първите няколко дни може леко да отслабнете, особено ако следвате определена диета, но в повечето случаи ще си върнете бързо свалените килограми и дори ще ги надвишите. Съветът ни е не да ограничите порциите си, а да заложите на качествената храна. В началото може да отнеме малко време докато метаболизмът ви се настрои и приспособи към повишените калории, но както всичко – и той се променя и адаптира. Ако усещате ръцете и краката си вечно студени, причината е, че не се храните достатъчно или не поемате правилния баланс от микроелементи.

Наспивайте се. В един идеален свят хората ще станат по-малко активни през зимата, ще изразходват по-малко енергия и ще спят повече. Ако графикът ви позволява да останете по-дълго време в леглото, възползвайте се от възможностите. Ако не, то поне се опитайте да оптимизирате съня си с три лесни съвета: вземете добавка магнезий към вечерята си, хапнете нещо леко преди сън и обуйте топли чорапи.

Задължителните хранителни добавки. В зимните месеци изберете такива, които съдържат витамин D. Обикновено при избора им не е необходима консултация с медицинско лице, но ако приемате витамин D във високи количества е важно да включите и витамин К2. Тъй като е важно да се приемат заедно, повечето от марките, предлагащи добавки, ги комбинират, така че четете етикетите и подбирайте според тях.

Движението е здраве. То трябва да е микс от активно и пасивно движение, като включва в затворено помещение и на открито. Излизайте навън при всяка възможност, независимо дали става дума за разходка до офиса в по-топли дни или на кратка екскурзия през уикенда. В идеалната ситуация си направете собствена програма от силови тренировки, кардио и йога. Не прекалявайте, когато става дума за кардио и се съветвайте с треньор, тъй като рискувате да забавите метаболизма си. Вслушвайте се в тялото си. Не трябва да се нуждаете от кафе, за да стигнете до фитнес залата.

Наслаждавайте се на студа. Повечето от нас се страхуват от болката и избягват неща, които не харесват. Наложете си да предизвикате себе си и при следващия студ, излезте навън, за да го почувствате. Съсредоточете се върху дишането. Вдишвайте и издишвайте. След това почувствайте студа върху лицето, ръцете и краката си и запомнете усещането. Ако се съсредоточите върху упражненията, ще забележите, че не изпитвате студ, а чрез ума си затопляте тялото си. Екстремно преживяване, към което бързо ще привикнете, ако се осмелите да издържите 5 минути под леденостуден душ или басейн.

Излизайте на слънце, когато и да се появи. В дните, когато е по-слабо, може да поседите директно навън и открийте, доколкото е възможно, тялото си. В по-студените дни му се порадвайте до прозореца в офиса или у дома поне за 15 минути.

Посетете солна стая. Веднъж или два пъти седмично отделете време за релакс в солна стая. Предимствата са няколко: ще заредите нивата на магнезий в тялото, ще намалите стреса и ще усетите загряване, особено ако го превърнете в седмичен ритуал. Чувствайте се свободни да експериментирате като добавяте етерични масла или есенции във ваната и си направете ободряващ коктейл от кокосова вода или фреш, с който да се хидратирате. Често топлината от сауните или солните стаи може да доведе до понижаване на кръвната захар, затова я поддържайте в нормални стабилни нива.

 

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР